سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سخا


لینک دوستان

صهبا
مهندسی سخت افزار ( وبلاگ اصلی)
مهندسی سخت افزار

لوگوی دوستان




تعداد بازدید

v امروز : 1 بازدید

v دیروز : 0 بازدید

v کل بازدیدها : 75717 بازدید

فهرست موضوعی یادداشت ها

85/1/20 :: 6:42 عصر


آقا شیخ محمد فرزند آیت الله حاج شیخ احمد فرزند حاج ملا محمد خندق آبادی کاشانی الاصل مقیم تهران یکی از علماء مبرز و مهذب تهران و بسیار با صفا و با معنویت و دارای مقام علم و عمل و فضل و کمال بوده معلومات معقولی را خدمت میرزا هاشم رشتی و میرزا حسن کرمانشاهی و منقول را در خدمت مرحوم آخوند ملا محمد آملی کسب فرموده تا جامع معقول و منقول شده و خود به تدریس پرداخته و در مسجد والد معظم خود ( مسجد خندق آباد ) واقع در خیابان مولوی تهران به اقامه ی جماعت و تبلیغ احکام و ترویج دین مشغول بوده تا در ماه صفر 1354 قمری دعوت حق را اجابت گفته و به سرای جاوید خرامید و در ایوان مقبره ی صدوق علیه الرحمه در قسمت بالا سر مدفون گردید و از خود فرزندان صالح و برومندی یادگار گذارده است .
1- حاج شیخ خلیل
2- حاج شیخ محمد جواد که مدفون در قم می باشد ..
3- حاج شیخ محمد حسین

4- خاج شیخ حسن


حاج شیخ خلیل خندق آبادی
حاج شیخ خلیل خندق آبادی فرزند بزرگ و برومند حاج شیخ محمد خندق آبادی بسیار وارسته و متصف به اخلاق حمیده و صفات پسندیده بودند .
غالب تحصیلاتش خدمت مرحوم والد معظم خود بوده و از بعضی دیگر هم استفاده نمود . و پس از فوت مرحوم والدش تا آخر عمر در مسجد آن مرحوم اقامه ی جماعت داشت تا در سن پنجاه سالگی در سال 1365 قمری بدرود حیات گفته و در ابن بابویه در جنب مادر و دایی خود مدفون شده است .


نوشته های دیگران ()

85/1/7 :: 11:1 صبح


حاج شیخ جعفر خندق آبادی فرزند عالم جلیل حاج شیخ احمد فرزند علامه آخوند ملا محمد کاشانی ( کاشی ) یکی از علمای بزرگوار و وعاظ علیمقدار و استاد خطباء و وعاظ تهران بوده که سمت استادی بر بسیاری از گویندگان معاصر دارد . وی عالمی ناطق و واعظی عامل و محدث بصیر و مفسری خبیر بوده است . در سال 1310 قمری در تهران متولد شده و در بیت علم و تقوی تربیت یافته و پس از فراغت از علوم مقدماتی و ادبیات از اول بلوغ به تحصیل علم فقه و اصول و حکمت نزد اساتید بزرگ پرداخته و شوارق و اسفار و منظومه را نزد مرحوم حاج شیخ محمد خندق آبادی آموخته و از سن بیست سالگی به تبلیغ دین و وعظ و خطابه پرداخته و در مسجد خندق آباد نیز سال های متمادی اقامه ی جماعت نموده و تا آخر عمر به این دو وظیفه ی خطیر اشتغال داشته است تا در سال 1358 شمسی که دار فانی را وداع و در جوار حضرت عبدالعظیم حسنی و امامزاده حمزه نزدیکی مقبره ی ابوالفتوح رازی مدفون شده است .

نوشته های دیگران ()

85/1/6 :: 9:56 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

با نام خدا و عرض سلام نگارش در وبلاگ سخا ( سلسله ی خندق آبادی ها ) را آغاز می کنم .

حاج شیخ احمد خندق آبادی فرزند حاج ملا محمد کاشانی ( ملا محمد کاشی ) از اجله ی دانشمندان و علماء تهران بوده و سرسلسله ی خندق آبادی های تهران است و از رجال علم و دانش و مراجع بنام زمان خود بوده و امضاء و قضاوتهایش مورد قبول ملت و دولت و دوائر قضایی بوده است .
بعد از پایان مقدمات و سطوح از محضر والد ماجد خود از مرحوم علامه ی لاهیجی و اعلام دیگر استفاده کرده و چون اهالی محله ی خندق آباد تهران که اکنون به خیابان مولوی معروف است آن بزرگوار را به محل و مسجد خود آوردند معروف بنام آن محل گردید و تا آخر عمر در آنجا به وظایف شرعیه از اقامه ی جماعت و ترویج دین و نشر احکام و فصل خصومات و داوری ضعفا و بینوایان و مراجعین محل نموده تا دعوت حق را لبیک اجابت گفته و ارتحال به دارالبقاء نمود . پس حسب الوصیه جنازه اش را تشییع نموده و در قبرستان چهارده معصوم ایشان را دفن نمودند .
از باقیات الصالحات آن مرحوم دو فرزند برومند و دانشمندند بنام های :
1- حاج شیخ محمد خندق آبادی که شرح وی در کتاب اختران فروزان ری و طهران در قسمت مدفونین در ابن بابویه موجود می باشد
2- حاج شیخ جعفر خندق آبادی خطیب و واعظ که بعد از برادرش در مسجد مذکور اقامه ی جماعت می نمودند و از مشایخ و مفاخر اهل منبر تهران بودند که در مدفونین صحن ابوالفتوح رازی ترجمه شرح حال وی موجود می باشد .

( کتاب اختران فروزان ری و طهران – صفحه 413 )


نوشته های دیگران ()
<      1   2   3      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

لوگوى وبلاگ

سخا

وضعیت من در یاهو

یــــاهـو

اوقات شرعی

اشتراک در خبرنامه

 

template designed by Rofouzeh